26.3 C
Kuala Lumpur
October 21, 2019

Ibu & Bayi

KESUNYIAN MENGISI HUJUNG USIA Bila saya bercerita disurau dg kawan yg telah bersara,bahawa isteri saya yg juga pesara, memandu ke Arau Perlis,140 km utk berjumpa anak yg masih bersekolah hanya untuk memenuhi permintaan anak nak makan ayam masak serai dan cucok kodok jagung,kawan saya itu berkata," Seronoklah hang masih ada anak yg bersekolah lepas bersara.Aku ni ada anak dua orang,masa...
Ada seorang IBU merayu-merayu mahukan Minyak Herba Asma ini, tapi tidak cukup duit nak beli, tambah pula di tengah-tengah bulan. Walaupun harga minyak herba ini hanya RM39 pun tak mampu bayar? YA !! memang dia tak mampu bayar sebab keadaan ekonomi sekarang. Dia seorang ibu yang tidak senasib dengan kita. Dia tak cukup tidur sebab berjaga malam untuk anaknya yang selalu...
Sesi persekolah dah bermula...ada anak yang seronok ke sekolah..dan ada yang tidak. Hari pertama sekolah, macam-macam ragam boleh lihat. Ada yang menangis meraung, masih tidak biasa dengan suasana alam persekolah. Ada yang pergi sehari dah tak mahu pergi dah. Pening nak buat macam mana kan? Nak pujuk anak macam mana. Ummi tertarik dengan perkongsian dari Ibu Rose di page beliau...
UPDATED! Drpd Fb Mohd Lutfi Daftar haji. Ramai yang agak keberatan untuk buat. Sebabnya nilai RM1300, yang perlu ada dalam akaun Tabung Haji, bagi membolehkan seseorang itu mendaftar untuk menunaikan haji, agak tinggi bagi sesetengah orang. Kerana apabila wang RM1300 ini didepositkan, ia perlu sentiasa kekal di dalam akaun dan tidak boleh dikeluarkan sehinggalah tibanya giliran untuk menunaikan haji. Dan jjkalau ingin...
Rasa hiba, duka dan sayu menyelubungi Baitus Solehah. Selepas laporan polis dilakukan . Demi ketaatan kepada ibu bapa, demi maruah keluarga dan demi aib dan dosa silam, maka dalam keadaan penuh kedukaan, dia berjauhan dengan anaknya. Berjauhan di dunia bukan bererti terputus hubungan. Mereka sebenarnya tetap bersatu di dalam hati. Mana mungkin seorang ibu dapat redha dengan perpisahan ini. Sayu membaca...

Most Popular